19 Aralık 2007 Çarşamba

Şeytan Ayrıntıda Gizlidir

Şeytan Ayrıntıda Gizlidir

Geçen sezon polisiye yazarı Ahmet Ümit'in "Şeytan Ayrıntıda Gizlidir" adlı romanından uyarlanan ve TRT'de yayınlanan "Karanlıkta Koşanlar" adlı televizyon dizisinden övgüyle bahsedildiğini duyuyordum ancak izleme şansı bulamamıştım. Geçen hafta Salı akşamı televizyon kanalları arasında elimde kumanda kılıcı bir oraya bir buraya savurup gezinirken -zaplarken- ("Zaplamak" lafı çizgi roman kahramanı Flash Gordon'un ışın tabancasından çıkan "Zap" sesinden geliyormuş..!) TRT'de yine Ahmet Ümit'in aynı adlı kitabı üzerine kurulu olduğunu sonradan öğrendiğim "Şeytan Ayrıntıda Gizlidir" adlı dizinin ilk bölümüne rastladım. Çetin Tekindor'un ana karakter Başkomiser Nevzat'ı oynadığı dizi bir şekilde beni içine çekti ve hem o akşam hem de sonraki günlerde yayınlanan tekrarını keyifle seyrettim. Ahmet Ümit'in henüz hiçbir kitabını okumadım ama bir süre önce seyrettiğim -hangi kanal ya da program olduğunu hatırlayamadğıım- televizyon röportajındaki öfkeli, enerjik ve akıllı görüntüsü beni yazdıkları hakkında meraklandırmıştı. Aklına, bilgisine güvendiğim ve kitabını okuyan arkadaşlarımın söylediği pozitif şeyleri de düşününce dizinin sağlam bir "yazı" üzerine kurulduğu belli oluyor ama kanallar arasında gezinirken beni çeken şey ne dizinin adı ne de senaryosuydu... Sanırım ben bir kaç saniyeliğine gözucuyla gördüğüm ekrandaki doğallığa takıldım, dizi bir şekilde "iyi" sinema filmlerinde görmeye alışık olduğum bir havaya sahipti, umarım bu devam eder.




oyuncular




Çetin Tekindor




Nejat İşler




Fırat Tanış




Meral Çetinkaya


Gazanfer Ündüz


Turgay Tanülkü


Ayşen İnci




İhsan Devrim




Volga Sorgu




İrem Altuğ




Aytekin Özen


Mete Horozoğlu




Yönetmen:Cevdet Mercan


Senaryo Yazarı:Turgut Yasalar,Ayhan Bozkurt


Müzik:Melih Kibar


Görüntü Yönetmeni:Taylan Sancaktar,Mukadder Kızılca

Hiç yorum yok: